top

Способи визначення заправного обсягу олії та інше.

masloЗаправний обсяг масла: особливості заміни і вимірювання.

Заправний обсяг масла в двигуні необхідно знати перед заміною або ремонтом, пов'язаних з повним зливом робочих рідин з ДВС. Адже помилившись з кількістю знову залитого масла, можна отримати різні неприємності, де найпростіше - це брудний моторний відсік і потребують заміни прокладки.

Гірше, якщо двигун працював при масляному голодуванні, наслідки можуть бути найсумніші, аж до заміни або капітального ремонту силового агрегату. У нашій статті ми розповімо, як визначити заправний обсяг масла і як правильно робити заміну.

Способи визначення заправного обсягу олії
Найчастіше першопричиною багатьох поломок двигуна є некоректний рівень масла, як занадто високий, так і низький. А значить, необхідні точні дані про заправну обсязі моторного масла в двигуні для конкретного авто. Існує кілька методів для визначення необхідної кількості мастильної рідини:

Найпростіший шлях - отримати інформацію з керівництва по експлуатації вашого автомобіля. При відсутності такої її завжди можна скачати з офіційного сайту виробника машини. Потрібна нам цифра міститься в розділі «Система змащення». Заправний обсяг масла буде різним у залежності від того, чи відбувається попутна заміна фільтра чи ні. У цьому ж розділі можна знайти в'язкість і тип рекомендованої мастильної рідини.
У разі невдачі з пошуком документації по вашому автомобілю слід звернутися до ресурсів в мережі Інтернет, що спеціалізуються на темі підбору масел. Зазвичай там міститься форма, де в окремих рядках потрібно вказати виробника та модель машини, тип двигуна і рік випуску. Далі сервіс підбере оптимальні види масел різних брендів, а також запропонує найбільш раціональну фасовку. Останньою слід вважати таку, коли після заливки залишається невелика кількість масла в резерві.
Потрібно пам'ятати про наступне нюанс: в керівництві користувача автомобіля вказується повний обсяг масла, тобто необхідний для заповнення порожнього двигуна. У звичайній ситуації при заміні масла без розбирання мотора в ньому залишається деяка кількість старого мастила (до 0,5 л), тому нової потрібно додавати трохи менше, ніж потрібно за паспортом.

Встановити необхідний заправний обсяг масла можна за допомогою наступних рекомендацій. Силові агрегати вітчизняних машин з робочим об'ємом 1,8-2,4 літра вимагають 3,5-4 літра олії, а в імпортні ДВС схожого обсягу потрібно залити 4-4,3 літра.

Варіанти визначення рівня масла в двигуні
Найбільш простий і надійний спосіб, що виключає вплив датчиків і ламп, - це вимір за допомогою щупа. Часу для цього потрібно зовсім небагато, а результат цілком інформативний. Досить просто оглянути щуп в районі рисок. Мітки MIN або LOW показують мінімально допустимий обсяг масла, MAX або FULL - максимум. Не варто чекати моменту, коли загориться червона лампочка, яка свідчить про критично низький рівень мастила в двигуні.

Потрібно поставити машину на рівній поверхні і заглушити мотор. Взимку перевірку рівня масла «на холодну» проводити незручно, особливо при користуванні автозапуском. При «гарячому» способі ДВС розігрівають до виходу на робочу температуру, витримуючи потім 15-хвилинну паузу для охолодження. Це також підвищить точність перевірки, адже масло встигне стекти в картер.

Нижче наведемо детальну послідовність дій:

Заздалегідь запастися серветкою або ганчіркою для протирання щупа.
Під капотом відшукати вимірювальний щуп. Часто він має напис Engine Oil на рукоятці.
Витягнути щуп і очистити його від масла, потім вставити назад до упору.
Знову вийняти щуп і оглянути. В ідеальній ситуації слід масла розташовується посередині між максимумом і мінімумом.
Якщо отриманий нечіткий результат - повторити дії спочатку.
Виконавши ці дії покроково, легко визначити, чи дотримано заправний обсяг масла в двигуні. Також потрібно періодично перевіряти якість мастила. Це попередить можливі поломки, викликані втратою захисних і миючих функцій. Необхідно ретельно перевіряти походження масла при покупці. На ринку багато підробок, які при попаданні в ДВС швидко і непередбачувано змінюють свої властивості. Тому щуп потрібно оглядати пильно. Якщо помітили желеподібна речовина на ньому - це тривожна ознака низької якості масла, залитого в мотор. Також погано, якщо воно має занадто великою плинністю.

Інтервали заміни заправного обсягу олії
Керівництво по обслуговуванню автомобіля обов'язково містить важливу цифру - періодичність заміни мастила мотора, яка визначається по пробігу. Наприклад, якщо авто експлуатується в дбайливому режимі в основному за межами міських вулиць, тоді допустимо змінювати моторне масло через 15 000 км. Їзда в міському циклі вимагає більш частої заміни - один раз на кожні 9 000-11 000 км.

Однак це приблизні дані, адже на стан масла впливають такі фактори:

Якість і вид палива, що заправляється в бак.
Обсяг силового агрегату.
Тип раніше залитого масла і його стан.
Кількість годин напрацювання двигуна.
Справність транспорту в цілому.
Умови експлуатації машини і режими, в яких працює двигун.
Вплив цих факторів змінює стан моторного масла. Якщо ж його робочі властивості знижуються, то знос деталей силового агрегату відбувається дуже швидко. У даній ситуації підручними засобами вже не вийде визначити, чи потребує масло негайної заміни, потрібно зробити аналіз в умовах спеціалізованої лабораторії.

Однак є методики визначення часу заміни мастильної рідини без залучення дорогих лабораторних досліджень. Широке поширення отримали два таких способи: на основі витрат палива і мотогодин.

Обов'язковість заміни масла, розрахована за Напрацювання
В якості вихідних цифр потрібно знати середню швидкість машини в міському циклі і вимоги виробника по обслуговуванню ДВС. Наприклад, в місті авто рухається в середньому зі швидкістю 40 км / год, а завод рекомендує міняти мастило кожні 15 000 км.

Щоб отримати мотогодини, розділимо пройдену відстань на середню швидкість. У нашому прикладі це виглядає так: 15000/40 = 375 мотогодин. З цієї формули випливає, що кожні 375 мотогодин необхідно проводити заміну мастильної рідини в двигуні.

Розрахунки базуються на паспортному витраті палива на 100 км шляху і фактичному значенні. Припустимо, в характеристиках машини зазначено, що витрата палива в середньому становить 9 літрів на 100 км. При цьому виміряний на практиці виявився 11 літрів. Вимоги виробника - заміна масла за регламентом раз в 15 000 км.

Потрібно обчислити витрати палива на 15 000 км для паспортних даних і реальних. Заводські параметри: 15000 х 9/100 = 1350 літрів, реальні виміри: 15000 х 11/100 = 1650 літрів.

Даний метод універсальний, з його допомогою можна обчислити інтервал заміни мастила для будь-якого транспорту на ДВС. Головне не забути в момент чергової заміни зафіксувати дані про пробіг транспортного засобу.