top

Причини заміни гальмівної рідини та інше.

ridinaЗаміна гальмівної рідини - це регламентна процедура, яка необхідна для підтримки нормальної роботи гальмівної системи. Стан ТЖ (гальмівної рідини) безпосередньо впливає на якість гальмування, і якщо заміна проводилася давно або сама ТЖ має недостатньо хороші показники, то їздити на такій машині можна.

Сама по собі процедура заміни не складна, проте найбільш популярний спосіб вимагає двох чоловік. У нашій статті ми розповімо про те, як можна поміняти рідину, а також наведемо інтервали заміни і поговоримо про види самої ТЖ.

Причини заміни гальмівної рідини
Щоб ваш автомобіль перебував у справному стані, слід кожні 2-3 роки міняти всі рідини. Це необхідно, оскільки вони втрачають свої властивості з плином часу.

Чому може знадобитися заміна гальмівної рідини? Перш за все, через те, що вона вбирає вологу. В результаті ТЖ буде закипати під час тривалого пуску або коли гідравлічна система функціонує в напруженому режимі. Крім того, через надлишок вологи в гальмівній системі може утворитися іржа.

Коли слід виконати часткову або повну заміну гальмівної рідини:

якщо це рекомендує виробник авто;
при виникненні поломки (обірвалися шланги);
ви замінили гальмівну систему або комплектуючі;
коли всередину системи потрапила вода;
відбулося завоздушіваніе системи.
Не важливо, якого бренду гальмівну рідину ви використовуєте. Як тільки склад виявиться усередині системи, він почне вбирати вологу. Чому так відбувається:

сальники сильно зношені;
уплотняющие відвороти також вийшли з ладу;
машина тривалий час не експлуатувалася;
вимушене або ненавмисне неправильне змішування залитих складів;
поганий стан бака для гальмівної рідини.
Слід зазначити, що навіть якщо склад вбирає трохи вологи, всього 3-4%, ТЖ обов'язково закипить. В результаті гальма можуть відмовити, заблокують циліндри. Причому статися все це може, коли машина різко гальмує в екстреній ситуації. З цієї причини слід регулярно проводити заміну гальмівної рідини, а саме 2-4 рази на рік. Коли вік у вашого авто досить великий, робити це необхідно ще частіше.

Економія на замінах ТЖ може привести до непоправних наслідків!

Повна заміна гальмівної рідини може знадобитися, якщо раніше був залитий старий склад або рідини були змішані неправильно. Наприклад, багато компаній-виробників випускають ТЖ з унікальними добавками, тому використовувати такий склад з іншими заборонено.

Насправді замінити ТЖ зможе навіть новачок. Однак багато автовласників довіряють цю роботу фахівцям, так як не знають послідовність дій. Вартість даної процедури в автосервісі невисока. Але кожен досвідчений водій повинен знати, як вона проводиться. Далі розглянемо основні кроки, які слід виконати при заміні гальмівної рідини.

Періодичність заміни гальмівної рідини
Що впливає на періодичність заміни гальмівної рідини:

Модель авто. В інструкції з експлуатації транспортного засобу повинно бути вказано, коли (при якому пробігу в км) слід замінити ТЖ.
Склад рідини. Якщо ТЖ високоякісна і нового класу, замінювати її потрібно не так часто.
Особливості експлуатації транспортного засобу, то наскільки герметична система гальм, то, як людина водить машину: спокійно або агресивно, їзда в пробках.
Стандартна періодичність заміни гальмівної рідини наступна:

Кожні 24-36 місяців або через 50 000 км пробігу.
Коли транспортний засіб тривалий час, наприклад, більше 24 місяців, не експлуатувалася.
Після ремонтних робіт системи гальм: магістралей, трубок, патрубків. Це не стосується колодок і супортів, якщо гальмівна система при виконанні ремонтних робіт не була розгерметизована.
Якщо ТЖ знаходиться в поганому стані, вона брудна або відбулося її зволоження більш ніж на 3%.
Щоб визначити, скільки рідини ввібрала гальмівна рідина, застосовують спеціальні електроприлади. Вони визначають вологість складу. Вартість таких пристроїв досить висока, і рекомендується купувати їх, тільки якщо ви самі працюєте в автосервісі і будете користуватися приладом постійно.

Вибір гальмівної рідини для заміни
Навіть знаючи регламент заміни гальмівної рідини, багато недосвідчених автовласники неправильно вибирають склад. Які помилки зустрічаються найчастіше:

У кожного складу є маркування DOT (стандарт Міністерства транспорту Сполучених Штатів Америки). На сьогоднішній день у продажу зустрічаються марки DOT 5.1 і 5, DOT 4 і DOT 3, що відрізняються по в'язкості. Вибирати склад слід з урахуванням того, що рекомендує автовиробник.
Заливати ультрасучасні гальмівні рідини в машини ХХ століття не можна. Справа в тому, що елементи з гуми системи гальм не сумісні з ТЖ, крім того, рідина має невідповідний склад.
Також не можна змішувати ТЖ. В результаті цієї дії система гальм буде працювати гірше. В результаті автомобілісту доведеться повністю замінити склад.
Зверніть увагу! ТЖ токсична. Якщо вона потрапить на шкіру, очі або слизову, відбудеться хімічний опік.

Під час заміни гальмівної рідини у вас повинна бути приготовлена ​​тканину, щоб відразу витерти ТЖ, якщо вона потрапить на пластикові елементи автомобіля або на кузов. При попаданні складу на поверхню машини слід видалити забруднення за допомогою води і витерти тканиною.

Як правильно вибрати склад? Для цього слід враховувати безліч нюансів, крім точки кипіння. Наприклад, потрібно знати наступні параметри суміші:

в'язкість ТЖ;
здатність протистояти корозії;
результат впливу на гумові деталі;
ступінь стабільності;

При виборі складу перш за все звертають увагу на те, наскільки в'язка ТЖ. Якщо вона буде густа, в морози система гальм вийде з ладу. Якщо ж на вулиці буде жарко, а використовуваний склад занадто рідкий, відбудеться витік води.