top

Паливний фільтр: поради в експлуатації

filtrtoplivo

Система очищення палива на сучасних автомобілях - двоступенева, оснащена двома паливними фільтрами: грубої фільтрації з відсівом механічних частинок розміром до 10 мкм і тонкої, здатної відсівати сторонні домішки понад 10 мкм.

 

Фільтр грубої очистки встановлено в баку, має просту конструкцію, як правило, це звичайна сіточка з необмеженим терміном експлуатації. Сіточку можна промити, або замінити фільтруючий елемент. В автомобілях з дизельними агрегатами такий модуль забезпечений додатковим сепаратором-відстійником для відділення води і розташований зазвичай перед насосом високого тиску.

 

Паливний фільтр тонкого очищення - нерозбірний з герметичним термостійким корпусом і двома штуцерами (впускним і випускним), глибоку фільтрацію палива забезпечують мембрани зі спеціального паперу або композитних матеріалів. Такий фільтр вбудований в паливну магістраль і підлягає плановій заміні відповідно до технічного регламенту заводу-виготовлювача для певної марки двигуна: термін служби паливного фільтра різних виробників складає від 10 до 120 тисяч км пробігу.

 

Різновиди паливних фільтрів

Карбюраторного типу для бензинових двигунів без інжекторного вприскування під тиском: очищення палива від часток розміром до 15-20 мкм. Цей показник глибини очищення рекомендований в агрегатах без електронної системи управління (ЕСКД) і підходить до більшості вітчизняних моделей. Фільтра карбюраторного типу бувають також розбірні з можливістю заміни робочих елементів (сітки, спіралі, мембрани).

 

Інжекторного типу для двигунів з системою розподіленого уприскування здатні видаляти механічні домішки розміром понад 10-15 мкм. Такий ступінь чистоти потрібно для подачі паливної суміші під тиском в форсунки, тому корпус фільтра нерозбірний, виконаний з алюмінію або сталі з завальцованних торцевою частиною кріплень штуцерів. Такі паливні фільтри також буваю з вбудованим регулятором тиску палива, які регулюють тиск паливної системи. Прикладом може служити, паливний фільтр на Шкоду Октавію А5, який регулює тиск у паливній системі в межах 4 Bar. Існує ще один вид паливних фільтрів для бензинових двигунів, які встановлюються безпосередньо в колбу паливного фільтра. Перевага таких фільтруючих елементів більш тривалий інтервал заміни, від 45 до 90 тисяч км. Недоліком є ​​складність заміни, так як потрібно розбирати колбу паливного насоса, яка знаходиться в баку. Приклад, паливний фільтр Лансер 9, для заміни якого, потрібно зняти заднє сидіння в салоні і витягнути з паливного бака модуль подачі палива.

 

Дизельні двигуни комплектуються модулями очищення, які мають більш складну конструкцію і високий показник фільтрації частинок і домішок. Особливі вимоги до чистоти дизельного палива пов'язані з принципом роботи системи упорскування, де створюється високий тиск (понад 200 атмосфер) за допомогою насоса високого тиску перед подачею на форсунки. Фільтр паливний для дизельних агрегатів може бути оснащений нагрівальним елементом для запобігання кристалізації парафінових сумішей при низьких температурах і обов'язковим сепаратором для відділення води. Паливні фільтру для дизельних двигунів рекомендується міняти кожні 10 тисяч км, хоча і бувають виключення в автомобілях з тривалим інтервалом заміни фільтрів. У будь-якому випадку потрібно відштовхуватися від рекомендації заводу виробника певної марки. Наприклад, паливний фільтр на Фольксваген Т5 рекомендується міняти кожні 30 тисяч км.

 

Дизельні двигуни комплектуються модулями очищення, які мають більш складну конструкцію і високий показник фільтрації частинок і домішок. Особливі вимоги до чистоти дизельного палива пов'язані з принципом роботи системи упорскування, де створюється високий тиск (понад 200 атмосфер) за допомогою насоса високого тиску перед подачею на форсунки. Фільтр паливний для дизельних агрегатів може бути оснащений нагрівальним елементом для запобігання кристалізації парафінових сумішей при низьких температурах і обов'язковим сепаратором для відділення води. Паливні фільтру для дизельних двигунів рекомендується міняти кожні 10 тисяч км, хоча і бувають виключення в автомобілях з тривалим інтервалом заміни фільтрів. У будь-якому випадку потрібно відштовхуватися від рекомендації заводу виробника певної марки. Наприклад, паливний фільтр на Фольксваген Т5 рекомендується міняти кожні 30 тисяч км.