top

Котушка запалювання

kotushkaКотушка запалювання системи електрообладнання двигуна - це елемент системи запалювання, який призначений для перетворення низької напруги, яке надходить від акумуляторної батареї (АКБ) або генератора, в високовольтна напруга.

Функції котушки запалювання


Основна функція котушки запалювання - генерація струму високої напруги (високовольтного електричного імпульсу), який потім подається на свічки запалювання.

Котушку запалювання можна назвати високовольтним імпульсним трансформатором з двома обмотками. У котушці запалювання є обмотки низької і високої напруги. Товсті дроти первинної обмотки мають невелику кількість витків і розраховані на струм низької напруги, а вторинна обмотка має більшу кількість витків (від 15 до 30 тис. Витків) і виготовлена ​​з тонкого дроту. Саме у вторинній обмотці створюється струм високої напруги від 25 до 35 тис. Вольт. Один кінець вторинної обмотки з'єднаний з негативною клемою первинної обмотки, а інший кінець - з центральною клемою на кришці котушки, яка забезпечує вивід високої напруги. Струм високої напруги виробляється по формулі: індукція в витку множиться на кількість витків.

Отримане висока напруга від котушки запалювання через високовольтний кабель подається на переривник-розподільник (трамблер), який розподіляє струм високої напруги по свічках запалювання. Висока напруга забезпечує якісну іскру між електродами свічки запалювання, що призводить до займання горючої суміші.

Робота котушки в загальній схемі системи запалювання


На первинну обмотку котушки запалювання подається постійний струм від АКБ. Коли поршень наближається до ВМТ, контакти переривника (контакти розмикаються кулачком на валу розподільника або за допомогою електронних ключів) розмикають ланцюг первинної обмотки.

 Останнім часом широкого поширення набули індивідуальні котушки запалювання на кожну свічку (в залежності від числа циліндрів).