top

Типи термостатів та багато цікавих фактів про нього.

termostat

Сучасні автомобілі продовжують ускладнюватися, а їх деталі вже не можна розібрати і зібрати на коліні. Але є запчастини, які так і не змінилися. Одна з них - термостат.

 

Принцип роботи та функції

Щоб зрозуміти, навіщо потрібен термостат, згадуємо принцип роботи двигуна і те, що найкраще йому працюється на робочих температурах в межах 75-95 ° С. При цьому «на холодну», під час запуску, мотор працює не ефективно. Висновок? Потрібно допомогти йому швидше прогрітися. Яким чином? Коли мотор функціонує на повну, йому потрібна система охолодження (радіатор, антифриз, помпа, сорочка охолодження двигуна), яка не дозволяє двигуну перегріватися. Але що робити, якщо на старті нам якраз і потрібно, щоб мотор тимчасово перегрівся і дійшов до потрібної температури? Може на час «відключити» систему охолодження? Саме це і робить термостат.

 

Коли ви тільки запустили мотор, термостат перекриває струм охолоджуючої рідини від мотора до радіатора і помпі (по «великому колу охолодження»). Антифриз крутиться тільки навколо циліндрів і головки блоку. Рідина нагрівається швидше, мотор теж. Як тільки двигун досягає нижнього порога робочих температур (зазвичай близько 75 ° С), клапан термостата починає поступово відкривати ток охолоджуючої рідини по «великому колу». Як правило, термостат налаштований так, щоб до верхнього порогу робочих температур (близько 95 ° С), він повністю відкрився і система.

 

Типи термостатів

За типом конструкції термостати поділяються на кілька типів. Одноклапанні - це класичні термостати, в яких один клапан відкриває / закриває потрібні патрубки. Двоступеневі - для систем з високим тиском системи охолодження, коли один клапан не справляється. У них використовується дві тарілки клапана - спочатку тиск долає мала тарілка, а потім в роботу включається велика і дозволяє повністю відкрити термостат. Двохклапанні термостати використовують різні клапани для різних патрубків. Один відкриває / закриває мале коло охолодження, другий - велике коло. За принципом управління термостати можна поділити на традиційні та електронні. У традиційних за відкриття термостата відповідає термочутливий елемент (найчастіше - з технічним воском всередині). Все побудовано на фізиці - речовина розширюється і тягне за собою клапан.

 

В електронних термостатах відкриття регулює датчик і електронний блок керування. Такий термостат налаштований на відкриття на більш високих температурах - вище 100 ° C. В першу чергу це стало необхідно для зниження рівня шкідливих викидів при прогріванні двигуна. І якщо спочатку такі термостати стояли в основному на «заряджених» моторах, на кшталт BMW Alpina, то зараз вони використовуються на цілком «цивільних» машинах, наприклад Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ або Opel Astra G 1.6 Z16XEP.