top

Гайд від RVSGroup

kuzov

Будь-який автовласник не чує душі в своєму улюбленому автомобілі. Тому, побачивши на кузові подряпину або скол, сприймає це невелике ушкодження як щось жахливе. Але подібні "шрами" і "каліцтва" представляють собою не що інше, як наслідки звичайної більш-менш тривалої експлуатації автотранспортного засобу. Причиною їх появи стають великі і дрібні камінчики, що летять з-під коліс, вплив сонця і вологи, перепади температури, низькоякісна мийка, а іноді і банальне хуліганство. Будь-яке лакофарбове покриття, яким би якісним воно не було, з роками тьмяніє і старіє. Але боротися з подряпинами на кузові машини потрібно обов'язково. Головне - знати, як це правильно робити!

 

Відповідь на питання, як видалити подряпини з поверхні автомобіля, цікавить практично кожного автолюбителя, але не всі знають про величезну кількість способів даної косметичної процедури, продовжуючи використовувати дідівські методи. А, між іншим, вибрати є з чого! У разі якщо подряпини і відколи майже непомітні, можна застосовувати неабразивну поліроль. Принцип її роботи полягає в очищенні мікротріщин від різних окислів і бруду і заповненні їх спеціальним поліруючим складом.

 

Якщо подряпини відносно невеликі, але вже їх можна помітити неозброєним оком, то необхідно застосовувати спеціальний олівець або кольоровий віск для заповнення подряпин, підібравши їх під колір лакофарбового покриття автомобіля. Після нанесення воску або олівця можна нанести вже знайому поліроль. Особливість даної процедури полягає в тому, що її потрібно проводити з певною регулярністю, наприклад через кілька мийок.

 

Кузов машини покритий мережею дрібних подряпин, але вони не відчуваються навіть на дотик? Можна скористатися поліролью з низькою абразивною властивістю. Крім косметичного ефекту, це буде служити і своєрідною профілактикою серйозних наслідків в подальшому.

У разі, коли на ЛКП автомобіля більш серйозні пошкодження, слід застосовувати фарбу в поєднанні зі спеціальним безбарвним лаком. Спершу, на пошкоджену поверхню, обов'язково тонким пензликом, наноситься фарба, її колір повинен збігатися з кольором лакофарбового покриття автомобіля. Потім, вже наверх шару фарби, потрібно нанести прозорий лак. В кінцевому результаті місця подряпин стають гладкими і блискучими. Даний метод використовується для приховування великих подряпин і відколів лакофарбового покриття.

 

Якщо пошкодження ЛКП на кузові автомобіля досить глибоке, але до грунтового покриття бракує, то доцільно використовувати наступний спосіб. Необхідно почати з крупноабразівного сорти поліролі. При цьому не варто забувати, що дана поліроль може стерти фарбу дуже швидко. Застосовувати її необхідно тільки для того, щоб зачистити гострі краї подряпини. Для цього необхідно взяти шматок м'якої тканини, нанести на нього поліруючий склад і плавними рухами розтерти вздовж подряпини. На черговому етапі слід застосовувати поліроль малоабразивной сорти для більш тонкої обробки. Затирати слід круговими рухами за допомогою шматка м'якої тканини. А фінальним штрихом стане нанесення поліролі, в основі якої лежить віск. Вона додасть додатковий блиск і створить захисний шар на обробленому місці. Даний метод косметичного видалення подряпин і догляду за ЛКП називається ступінчастою поліруванням. Головне в ньому - не перестаратися на першому етапі, інакше подряпина ще більше збільшиться в розмірах. До речі, для роботи над подряпинами вкрай небажано використовувати перші, що попалися під руку ганчірки. Спеціальну байкову або бавовняну тканину і полірувальну вату бажано купувати разом з автокосметикою в спеціалізованих магазинах.

 

Для виконання робіт по шліфуванню і поліровці, можна застосовувати дрель або болгарку, це значно прискорить і спростить всю процедуру. До них кріпляться спеціальні тканинні полірувальні кола. Ці кошти полегшують процес полірування і роблять його значно якісніше. Більш вузькоспеціальне пристосування - полірувальний круг орбітального типу, він працює за принципом звичайної болгарки.

 

Якщо доведеться підфарбовувати кузовні елементи автомобіля, то не потрібно впадати у відчай і боятися! У цій процедурі немає нічого складного і нездійсненного. До того ж, автомобільні фарби випускають у вигляді аерозолів, що знімає проблему наявності компресора і фарбопульта. Головне - враховувати необхідні моменти. Всі роботи слід проводити в чистому і добре провітрюваному приміщенні. Спершу подряпину слід "ізолювати", оклеїв її з боків папером і малярською стрічкою, потім очистити від пилу і бруду. Перед нанесенням фарби потрібно струснути балончик і направити струмінь видуває фарби на місце нанесення. Оптимальна відстань для нанесення - 40-45 см. Натискати потрібно одноразово, тобто, натиснувши на кнопку балончика, чи не відпускати її до закінчення процедури. Якщо так не виходить, то слід почекати висихання нанесеного раніше слою фарби, а потім завершити підфарбовування. Після того як нанесені декількох шарів фарби, слід природним способом просушити оброблений ділянку кузова. Остаточним акордом в цій справі стане нанесення воску або фінішної поліролі.

 

Всі ці різновиди автомобільних косметичних процедур застосовні тільки в разі несильних і злегка помітних пошкоджень. Якщо подряпина на кузові дуже глибока і разом з вм'ятиною, то без поїздки до фахівців на СТО не обійтися. Дану роботу слід довірити професіоналам своєї справи.

 

Кожен власник автомобіля досить часто стикається з таким питанням, як чищення та миття свого улюбленого автомобіля. Деякі водії вважають за краще автомийку, а є і ті, хто миють машини власноруч, при цьому контролюючи не лише процес, але і можливість вибору інвентарю та автошампуня.